ČAMCI



НЕКА ТВОЈЕ ЛЕТО БУДЕ ДРУГАЧИЈЕ


НАПИСАНО НА ОСНОВУ ЛИЧНОГ ИСКУСТВА .

ИДЕАЛНА ОПЦИЈА ЈЕ ИЗНАЈМЉИВАЊЕ ГУМЕНОГ ЧАМЦА СА МОТОРОМ ЗА МОРЕ, АКО ИДЕТЕ НА ОДМОР СА ДРУГОВИМА, ПОРОДИЦОМ, ПРИЈАТЕЉИМА. ЈЕДИНСТВЕНО ЗАДОВОЉСТВО КОЈЕ СЕ НЕ МОЖЕ ОПИСАТИ РЕЧИМА.

ПРЕДНОСТИ ИЗНАЈМЉИВАЊА ГУМЕНОГ ЧАМЦА

  • ДОСТУПАН ВАМ ЈЕ 10 ДАНА 24 ЧАСА ЗА ВРЕМЕ ОДМОРА;
  • ПОТРЕБАН ВАМ ЈЕ ЈЕДНОМ У ГОДИНИ;
  • ЗА ОДРЖАВАЊЕ ЧАМЦА НЕ МИСЛИТЕ ДОБИЈАТЕ ГА У ФУЛ ИСПРАВНОМ СТАЊУ;
  • 10 ДАНА ГА КОРИСТИТЕ А СЛЕДЕЋИХ 355 ДАНА ГДЕ ГА СМЕСТИТИ;
  • МОЖЕТЕ ПОСЕТИТИ УДАЉЕНЕ ПЛАЖЕ И ОСТРВА КОЈА СУ ВАМ УОБИЧАЈНО НЕДОСТУПНИ;

НЕДОСТАЦИ ИЗНАЈМЉИВАЊА ГУМЕНОГ ЧАМЦА

  • ПОТРЕБНО ЈЕ ДОДАТНО ПРОСТОРА У АУТОМОБИЛУ(ПРОБЛЕМ КОЈИ ЈЕ РЕШИВ ИЗНАЈМЉИВАЊЕМ КРОВНОГ КОФЕРА);
  • ТРЕБА РАЗМИШЉАТИ ГДЕ ГА ОДЛОЖИТИ И ОБЕЗБЕДИТИ ОД ОТУЂЕЊА КАДА ГА НЕ КОРИСТИТЕ;
  • ПОТРЕБНО ЈЕ РАЗУМЕТИ СЕ У ТЕХНИЧКЕ СТВАРИ (можда и није недостатак).

ОБАВЕЗНО ПРОЧИТАЈТЕ

Ако немате дара ка техници, сналажењу, авантуризму, импровизацији и нисте у животу сијалицу заменили онда се не одлучујте за опцију изнајмљивања моторног чамца. Боље вам је да више платите чамац са кормиларом на локацији где идете па да вас други возе. У супротном ово ће бити велика велика главобоља за вас вашу породицу или ваше другаре, пријатеље. Не желим да вас обесхрабрим али морате бити свесни свега тога.

СИГУРНОСНА ОПРЕМА

  1. Сигурносни прслуци су део обавезне опреме, који морате имате на себи нарочито деца;
  2. Једно огледало;
  3. Батеријска лампа;
  4. ППЗ апарат.

1 КАКО НАПУМПАТИ ГУМЕНИ ЧАМАЦ

УПУТСТВО У СЛИКАМА НА   СТРАНИ 

  1. Чамац распаковати;
  2. Напумпати ваздух пумпом веома мало да би чамац добио свој облик;
  3. У отвор за вентил, убацити црево пумпе и кренути са пумпањем. Када напумпате до потребне величине(односно до добијање облика чамца), брзо извући црево пумпе из вентила у ушрафити месингани вентил;
  4. Поставити кобилицу чамца , прво предњу коју треба завући испод предње даске на чамцу, па затим и задњи део кобилице. Након тога саставити и предњу и задњу кобилицу и ушрафити руком два шрафа;
  5. Почети са постављањем пода чамца прво од броја један до броја четири. Под чамца склапати од предње ка задњој страни чамца. Обратити посебну пажњу да сваки део пода буде на свом месту. Под означен са редним бројем четири ставља се испод дрвеног дела крмене даске. На крменој дасци у доњем делу постоје дрвени држачи у доњем делу крмене даске. Под под бројем четири потребно је поставити испод дрвених делова;
  6. Допумпати чамац али водити рачуна да не буде мало ни много напумпан. Поступак за пумпање поновити из тачке 3, потребно је када је месингани вентил у питању скинути веома брзо и уметнути црево пумпе. Када је јако сунце чамац је тврђи обзиром да се приликом топлоте ваздух шири. Сасвим је нормално да чамац преко ноћи омекша. То се дешава због смањене температуре ваздуха. Водити посебно рачуна да не препумпате чамац да не би дошло до пуцања унутрашњих мембрана;
  7. Чамац је спреман за употребу.

2 КАКО ПРИКАЧИТИ МОТОР

  1. Мотор навући на задњу крмену даску и притегнути са две навртке које се налазе на мотору;
  2. Мотор има два положаја први спуштени и други подигнути. Када постављате мотор на чамцу, мора да буде у подинутом положају;
  3. Мотор поставити на средини крмене даске;
  4. Мотор треба да буде у подигнутом положају да не би елиса ударила у тврду подлогу;
  5. Чамац има свој резервоар који је физички издвојен од мотора;
  6. ПАЖЊА: Када мотор не користитие дуже од 3 сата обавезно откачити конектор резервоара са мотором, јер услед притиска који се ствара од топлоте, гориво које се налази у резервоару може исцурети у чамац.

3 КАКО ЧАМАЦ ПОРИНУТИ У МОРЕ

  1. Обратити посебну пажњу на спуштање чамца у море. Чамац је лакше спустити у море када нема мотор.
  2. Минималан број особа за спуштање чамца у море је две. Најидеалније је четири особе.
  3. Када две особе спуштају чамац у море једна осба са предње стране чамца, друга особа са задње стране чамца. Са задње стране чамац се прихвата на крмену даску а са предње стране где је алуминијумски део за везивање чамца.

4 КАКО ПОКРЕНУТИ МОТОР

  1. Безбедно прикачити мотор на чамац и поставити резервоар са горивом поред мотора;
  2. Одушни вијак на резервоару мора бити одвијен, због ваздуха;
  3. Кад постигнете потребну дубину мотор поставити у спуштеном положају;
  4. Повезати конектор на резервоару са мотором. Постоји посебна гумена капица на мотору која се скида и на то место се ставља конектор са резервоара;
  5. Пумпицом на гуменом цреву довести гориво до мотора. Притиснути неколико пута пумпицу и када осетите да иде мало теже, прекинути;
  6. Ручицу гаса на мотору у правцу стрелице окренути за 1/3 обртаја;
  7. Активирати ручицу сауха, када је мотор хладан, после неког краћег времена када је мотор стартован вратити саух у првобитан положај;
  8. Са једном руком јако повући ручицу покретача а са другом придржите мотор. Ручицу покретача не смете пустити из руку него је лагано вратити;
  9. Водити посебно рачуна да када се мотор стартује он одмах креће и да испред чамца постоји слободан пролаз;
  10. Дубина воде када покрећете мотор мора да буде минимум 1,5 метара. Ако сте у мањој дубини од 1,5м, обавезно веслима чамца доведите чамац на дубину од минимум 1,5м јер у противном може доћи до оштећења елисе;
  11. Потезницу повући снажно;
  12. Ако мотор који први пут покрећете после пет, шест покушаја није покренут, поново притисните пумпицу за горивом једном, и ручицу гаса окренути два пута и вратити у првобитан положај па поново покушати. Када активирате ручицу сауха водити рачуна да много не окрећете ручицу гаса, у супротном можесе десити да се у карбуратору пошаље више горива него што он може да прими ( у народу се користи израз „ пресисао“).

Посебно водити рачуна о дубини воде када покрећете мотор и да је испред вас слободан пролаз.

СКИДАЊЕ МОТОРА И ОДЛАГАЊЕ

Посебно водити рачуна да када скинете мотор, из доњег дела мотора мора истећи вода, која у случају да то не урадите може доћи у главу мотора и трајно га оштетити. Након тога можете мотор одложити у бочном положају.

ОПРЕМА КОЈА СЕ ИЗНАЈМЉУЈЕ:

  • ЧАМАЦ
  • 4 МЕСИНГАНА ВЕНТИЛА
  • ВОДООТПОРНИ ПОД (четири подне даске и кобилица која се састоји из два дела)
  • 2 ШРАФА СА МАТИЦАМА
  • МОТОР ЗА ЧАМАЦ
  • РЕЗЕРВОАР СА ЦРЕВОМ И ПУМПИЦОМ
  • РЕЗЕРВНА КАНТИЦА ЗА БЕНЗИН СА ЛЕВКОМ
  • СИГУРНОСНИ ПРСЛУК
  • ВЕСЛО
  • ПУМПА

РАДНИ РЕЖИМ

Приликом кретања чамца, када мотор окренете у десну страну чамац иде у леву страну и обрнуто.

Ручица мотора се окреће 360С око своје осе. Служи за вожњу уназад. У том случају бити посебно опрезан.

ГУМЕНИ ЧАМЦИ СУ ДУЖИНЕ 3,5м, ЗА 4 ОСОБЕ. КАДА СЕ СПАКУЈЕ СТАЈЕ У ГЕПЕК ИЛИ КРОВНИ КОФЕР КОЈИ СЕ ПО ЖЕЉИ ТАКОЂЕ ИЗНАЈМЉУЈЕ. ЧАМАЦ ПОСЕДУЈЕ ПОД ОД ДРВЕНОГ ВОДООТПОРНОГ ШПЕРА СА КОБИЛИЦОМ.

– ВРЕМЕ МОНТАЖЕ ОКО 20 МИНУТА. ТЕЖИНА ЧАМЦА ОКО 40КГ. ТЕЗИНА МОТОРА 15 КГ.

– ПОГОН, МОТОР 4КС. ПОГОНСКО ГОРИВО “ МЕШАВИНА“. У БЕНЗИН СЕ СИПА 3%УЉА.  НА 1 ЛИТАР ГОРИВА 30МЛ УЉА.

Овакав превоз је комфорнији, али нема свако куку на аутомобилу. У ауто приколици превози се чамац и мотор у склопљеном стању. Aли није никакав проблем у ко нема приколицу и куку јер све може да се смести у кровни кофер аута.